Jdi na obsah Jdi na menu
 


Novela zákona proti katalogovým podvodům prošla v prvním čtení!

3. 2. 2010



Dnes propustila Poslanecká sněmovna do druhého čtení poslanecký návrh zákona, který by měl výrazně napomoci v boji proti katalogovým podvodům (sněmovní tisk 990).

Nutno podotknout, že argumenty odpůrců tohoto návrhu vycházely téměř výhradně z naprosté neznalosti problematiky, či jen z velmi povrchního seznámení se s ní. Právě k napravení těchto nedostatků bude sloužit druhé čtení a projednávání ve výborech, kde bude dostatek času k podrobnému vysvětlení i těm co evidentně příliš nevědí o co vlastně kráčí.

Celé projednávání si můžete podrobně prostudovat zde, k dispozici je i zvukový záznam (vždy vpravo nahoře na stránce).

Jako přinejmenším zarážející jsme vnímali výrok ministryně spravedlnosti JUDr. Daniely Kovářové, která ve sněmovně prohlásila doslova: "praxe si s tím, co si návrh klade za úkol, totiž bojovat s nekalými praktikami katalogových společností, s tímto problémem, už poradila a nekalé praktiky jsou trestně stíhány a katalogové firmy jsou sankcionovány za toto jednání." Zdá se, jako by paní ministryně věděla k těm doposud živým trestním řízením ve věci EO Servisu více, než v současné době víme my. Necháme se překvapit - a paní ministryni pošleme dosavadní usnesení pana komisaře Kolegara.





 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

naši vyvolení

(čtenář, 5. 2. 2010 22:05)

Tak jsem si vše podrobně přečetl. Podání pana poslance Němce musí snad být pochopitelné i pro toho, kdo má chápání pomalejší. Jednoduše a jasně to také řekla paní poslankyně Kalábková. Myslím, že nejhorší je nedělat nic, jak v podstatě navrhují odpůrci. Vždyť nebýt různých výkladů v aplikaci stávajícího zákona, (jak je uvedeno 50 na 50) tak by skutečně nebylo třeba ani jeho úprav, nebo zpřesňujících doplňků. Za tohoto stavu, každá změna, která stíží těmto lumpům jejich reje, je přínosem a usnadní a tím i urychlí posuzování příslušným institucím.
Vždyť podvodu, který praktikoval EOservis se nedalo čelit ani přiměřenou, či maximální opatrností. To je jako, když si objednáte pytel brammbor, brambory sice dostanete, ale schnilé a za nesjednanou cenu. Lze předpokládat, že vás dodavatel napálí? Při nejlepší vůli ne. Stejné jako od EOservisu. Dostanete sice "službu", ale nedokonalou a za nesjednanou cenu.
Paní ministrině je očividně mylně informována o tom, jak si praxe poradila s tímto problémem. Nebo snad je odtržena od reality?
Z tohoto počteníčka jsem pochopil, kdo má skutečný zájem, aby se poctivým podnikatelům dařilo, měli klid na práci a tím pádem prosperovali a komu jde o to, aby měl klid sám a zbyl zde ještě prostor pro nepoctivce.