Dobré mravy vítězí - EO Servis prohrává
Dnešního dne jsme obdrželi další skvěle odůvodněný rozsudek paní soudkyně JUDr. Jiřiny Purkrábkové, který nabude pravomoci doručením oběma stranám.
Soud konstatoval, že z nabídky žalovaného (EO Servisu) nelze mít za to, že předmětem úplaty je něco jiného než 1250,- Kč bez DPH za dva roky služeb. Soud dále uvedl, že nabídka žalovaného se příčí dobrým mravům a odporuje zásadám poctivého obchodního styku zejména tím, že zjevně zastírá konečnou cenu služby.
Vzhledem k tomu, že Městský soud v Brně již konstatoval úmyslné uvádění v omyl v případě Dohnalova a Jurenkova katalogového podvodu opakovaně, lze jeho judikaturu v těchto případech pokládat již za relativně ustálenou. Znovu tedy vyzáváme ty oběti, které EO Servisu něco zaplatily na základě "telefonické objednávky" (v roce 2007), aby se žalobou domáhaly neoprávněného obohacení dříve, než bude jejich nyní již nezpochybnitelný nárok po 4 letech promlčen! Nejde jen o to, že jste podvodníkům dali v podstatě "dárek" (jistě ve Vašem blízkém okolí najdete někoho, koho by bylo mnohem vhodnější těmi penězi obdarovat), ale pomůžete tím EO Servis finančně vyčerpat a podlomit jeho stále pokračující podvodné aktivity. Vzor žaloby najdete zde.
Ačkoli se tento rozsudek týká (stejně jako tento loňský) EO Servisem již nepoužívaného "systému prodeje služeb", je počet jejich "klientů", kteří nepokrytě hovoří o tom, že byli ze strany EO Servisu uvedeni v omyl stále limitně blízký 100% a to bez ohledu na způsob, jakým se do jejich "péče" dostali, o čemž se můžete snadno přesvědčit kontaktováním libovolého počtu osob v jejich internetové maketě "katalogu".
Stejný přístup zaujal soud i v případě formulářů RES, o čemž jsme Vás již informovali zde.
Komentáře
Přehled komentářů
Ve svém příspěvku narážím na odstavec z předchozího článku začínající větou:,, Znovu tedy vyzýváme ty oběti......... ". Nebylo by v této chvíli vhodné,aby se všichni,kteří do této chvíle z jakéhokoliv důvodu nepodali žalobu spojili a podali hromadnou žalobu? I já patřím mezi ty laxní členy,kteří mimo odmítavých dopisů EO servisu a občasných příspěvků Občanskému sdružení pro to nic neudělali. U mne,jako živnostníka,stále převládala starost o práci a uživení rodiny. Vše ostatní jsem odkládal,a ony z toho jsou 4 roky. Nebylo to ze strachu z EO,ale sebekriticky z laxnosti a lenosti.Pokračování citovaného odstavce mě trochu otevřelo oči. Další věcí která se mi nelíbí je naše stálé vedení v ,,Katalogu" se všemi osobními údaji přes odmítavé postoje a dopisy EO o ukončení služby pro neplacení. Prosím o vyjádření ostatních členů OS a hlavně p.Ondrejkoviče.
Re: Lenost a laxnost,ne strach
(Mgr. David Ondrejkovič, 16. 8. 2011 10:07)
Já bych to nenazýval přímo leností a laxností - ono je totiž relativně přirozené "nechat to být", protože "to nestojí zato" - jinak řečeno, že náklady (nejen finanční, ale i ztráta času) na vymožení 1487,50 Kč neodpovídají přímému finančnímu efektu. A s tím právě podvodníci počítají - žijí z těch, kterým "to nestojí zato". Dokud takových lidí bude dostatek - mají Jurenka s Dohnalem vystaráno a s nimi i spousta jejich advokátských nohsledů, kteří a priori rezignovali na (nejen) advokátskou etiku.
Tady jde ale hlavně o efekt nepřímý, který jsem se snažil popsat i v tomto článku. Dokud se EO Servis finančně nezhroutí - tedy dokud se jim to nepřestane vyplácet - nepřestanou.
Institut hromadné žaloby v českém právním řádu bohužel neexistuje. Způsob, kterým jediným se to dá udělat je, aby každý podal žalobu sám za sebe a v ní navrhl soudu spojení věcí - tak jako je to v tom vzoru žaloby co je odkazovaný v článku (str. 15, bod IX - návrh na spojení věcí). Je plně na zvážení soudu, zda to udělá, ale několik takových žalob již spojeno bylo, takže není důvod se domnívat, že by si soud v takto jasném případě neulehčil práci.
Rozpor s dobrými mravy
(DrFreeze, 15. 8. 2011 9:06)
Jsem velmi rád za tento rozsudek a paní soudkyni bych chtěl vyjádřit poděkování.
Ještě před nějakým časem, kdy se všechno jen rozbíhalo, jsem měl tíživý pocit, že soudci paragraf o dobrých mravech neumějí, nechtějí nebo se bojí používat. Takže jen houšť a větší kapky!
Gratulace
(Petr, 12. 8. 2011 18:21)Gratulace pravdivý rozsudek. Spokojení zákazníci EO neexistují. Ani se nedá říkat zákazníci, ale oběti podvodníků.
Gratuluji - skvělý rozsudek !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(Patrik, 11. 8. 2011 20:18)
Davide, gratuluji. Tvoje mravenčí práce se vrací v pozitivních výsledcích.
Skvělé odůvodnění.
Lenost a laxnost,ne strach
(Ladislav, 16. 8. 2011 9:45)