První soudní jednání proběhlo
Podrobný soudní protokol najdete zde
Dnešního dne ve 13:00 hodin začalo dlouho očekávané projednávání soudního sporu BTL Zdravotnická technika a.s. versus EO Servis s.r.o. Nebylo by realistické očekávat nějaké rozhodnutí již dnes při prvním seznámení se soudce s případem, který vůbec není jednoduchý a obvyklý.
Na straně poškozených se zúčastnilo odhadem 25-30 osob z nichž se nakonec několik nevešlo do jednací síně. Na straně EO Servisu byl přítomen jejich právník Chrástecký a pravděpodobně i dva neznámí mladíci, z nichž jeden byl trochu vzdáleně podobný Dohnalovi, ale podle lidí, kteří Dohnala potkávají v Brně to Dohnal nebyl (leda, že by se maskoval).
O právníkovi protistrany se zde blíže rozepisovat nebudu - moje hodnocení by bylo zcela jistě značně subjektivní a představovalo by velmi pravděpodobně směs pohrdání a posměchu. Kdo byl přítomen v soudní síni, ví dobře o čem píši. Zvláště všem "imponovalo" jeho blazeované žvýkání po celou dobu jednání a jeho posměšné pohledy házené směrem k poškozeným.
Soudcem byl velmi mladý, ale podle všeho velmi schopný soudce JUDr. Jiří HORÁK. Mohu říci - a na tom jsme se shodli jak se všemi poškozenými, tak i s právníkem firmy BTL - že pokud jsme se v této fázi nejvíce obávali extrémního formalismu a přirozené lidské vlastnosti nepřidělávat si práci, pak v případě tohoto soudce můžeme v tomto ohledu zůstat klidní. Podle všech příznaků má JUDr. Horák nefalšovanou snahu proniknout k podstatě věci a nalézt spravedlnost. Bylo znát, že se na jednání připravoval a četl pravděpodobně všechny dokumenty, které mu byly oběma stranami zaslány.
K samotnému průběhu jednání:
- Soudce oznámil, že se na tomto jednání bude projednávat pouze platnost rozhodčí doložky, tedy především její obsah, který mohl být zřejmý klientovi
- Soudce vyzval právníka žalované strany (EO Servisu), aby se vyjádřil k věci - tedy aby popsal, jakým způsobem byly smlouvy sjednávány - od prvního telefonického kontaktu až k odkliknutí souhlasu se smlouvou. Chrástecký popsal velmi zkráceně to, co již známe z dopisů EO Servisu a z jeho vyjádření k žalobě - tedy nic nového. Zejména zdůraznil, že jimi použitý způsob sjednávání smlouvy umožňuje jednoznačně a nezpochybnitelně identifikovat osobu, která smlouvu a s ní i rozhodčí doložku uzavřela, což však doložil pouze tím, že jmenoval osobu, která byla při telefonické objednávce uvedena jako osoba kontaktní a dále oním pověstným "důkazním" výtiskem registračního formuláře s IP adresou 89.185.224.34 (dřívější IP adresa www.eocentrum.cz - nyní mají 89.185.225.140). Poté nabídl soudci video ve formátu AVI, které údajně dokumentuje způsob uzavírání smlouvy. Jelikož soudní místnost nebyla zřejmě vybavena zařízením pro přehrání tohoto formátu videa, soudce vyzval Chrásteckého, aby uvedl podrobnosti - tedy jaké e-maily byly klientům zasílány, s jakým obsahem a v jaké formě. Na tuto otázku Chrástecký nedokázal odpovědět - prohlásil, že s sebou nemá žádný z dotazovaných e-mailů.
- Soudce se Chrásteckého dotázal na upřesnění služeb, které byly nabízeny, na což dotazovaný odpověděl, že přesně neví (nebo něco v tom smyslu). Po několika minutách listování v papírech dodal, že se jednalo o reklamní a databázové služby.
- Dále soudce vyzval Chrásteckého, aby předložil VOP o kterých tvrdí, že je klienti odsouhlasili. Dotázaný prohlásil, že s sebou tyto VOP nemá. Tvrdil však, že existovala po celou dobu pouze jediná verze VOP, což vyvolalo na tvářích přítomné veřejnosti vcelku pobavené úsměvy. Zároveň Chrástecký dodal, že obsah VOP ve verzi PDF byl totožný s obsahem toho rolovacího čtyřřádkového okénka.
- Soudce se Chrásteckého dotázal, zda bylo možno VOP archivovat při zobrazení. Na tuto otázku dotázaný nedokázal odpovědět. Soudce v tuto chvíli reagoval oprávněnou výtkou, že se žalovaná strana měla na soudní jednání lépe připravit, neboť soudce se také musí dobře připravovat.
- Soudce se dotázal právníka žalující strany (BTL), zdali má k dispozici předmětné VOP a požádal jej o sdělení co k nim namítá. Na tuto otázku byly předloženy celkem 3 výtisky VOP - jedna verze vytištěná z PDF souboru z webu www.eocentrum.cz z listopadu 2007, druhá verze získaná od callcentra, které jí obdrželo od EO Servisu v rámci přípravy jejich telemarketingové kampaně a třetí verze - obsahově totožná s tou druhou, která byla vytištěna jedním z poškozených klientů po telefonické objednávce. Právník žalující strany - JUDr. Jíra zdůraznil, že předmětné VOP se liší právě v bodě, který obsahuje měsíční udržovací poplatek.
- Soudce se dotázal, jestli na obou verzích VOP byla ve stejné podobě rozhodčí doložka na což obě strany odpověděly, že ano.
- Soudce se dotázal, zda se obsah VOP zobrazil klientovi při sjednávání smlouvy. Chrástecký uvedl, že ano - prostřednictvím odkazu.
- Soudce předložil právníkům obou stran onen "důkazní" registrační formulář s IP adresou a dotázal se, zdali se jedná o ten registrační formulář, který se klientovi zobrazil na monitoru při registraci. Oba právníci odpověděli, že ano - ačkoli to tak není - o důvodech, proč to odsouhlasil Chrástecký můžeme spekulovat, JUDr. Jíra tuto skutečnost odsouhlasil proto, že předmětný registrační formulář se téměř k nerozeznání podobá tomu formuláři, který se klientům skutečně zobrazil. Jelikož se jednalo především o to, jakým způsobem tam byly zobrazeny VOP, nepovažujeme tuto malou nepřesnost v tuto chvíli za podstatnou.
- Soudce se dotázal JUDr. Jíry jestli se chce vyjádřit ke skutečnostem uvedeným protistranou. JUDr. Jíra reagoval, že slečna Hovorková, která byla uvedena jako kontaktní osoba nemá jednatelské oprávnění a není oprávněna uzavírat smlouvy za firmu BTL. Dále zopakoval, že existují dvě verze VOP lišící se právě v meritu věci. Nakonec dodal, že komunikace při objednávání nebyla vedena k žádné rozhodčí smlouvě, takže není možno dovozovat, že rozhodčí smlouva byla řádně uzavřena. Dále dodal, že soukromé rozhodčí společnosti na rozdíl od stálých rozhodčích soudů nejsou oprávněny vydávat jednací řády.
- Soudce se dotázal Chrásteckého zdali k tomu chce něco dodat a tento navrhl výslech jednatele firmy SAVVY - přitom nebyl schopen uvést ani správný název (vynechal jedno "V" když název hláskoval), sídlo ani další údaje - toto slíbil doplnit do 3 dnů. Na dotaz soudce co si od tohoto důkazu slibuje odpověděl, že prokázání existence pouze jediné verze VOP.
- Soudce poté rozhodl o odročení řízení na den 19. září 2008 v 10:00 hodin opět do místnosti 103E. Jako hlavní důvod uvedl, že je nutno mít pohromadě všechny důkazy naráz. Je předpoklad, že na tomto jednání by již mohlo padnout rozhodnutí o věcné příslušnosti či nepříslušnosti soudu - tedy o platnosti či neplatnosti rozhodčí doložky.
Závěr a stručné zhodnocení:
Právník protistrany mohl být skutečně tak špatně připraven, ale je možné spíše předpokládat, že se jednalo o zdržovací taktiku. EO Servis je si dobře vědom, že jedině zdržování a obstrukce mu umožní se co nejdéle snažit ohlupovat lidi a pokoušet se nahrabat co se dá.
Je také možné, že se jednalo o jakýsi "průzkum bojem", kdy se protistrana snažila zjistit s čím (a s kým) vlastně k soudu přijdeme.
Soudce je evidentně velmi korektní, nestranný, nepodléhá extrémnímu formalismu, nevypadá, že by byl tím typem, který si nechce zbytečně přidělávat práci a zjevně se snaží dobrat podstaty věci, což v našem případě znamená bezesporu výhodu.
Ačkoli není možno odhadnout dopředu všechny komplikace, které nám EO Servis ještě může připravit, myslíme, že optimismus je na místě.
Pokud po vyslechnutí zvukového záznamu z jednání shledáme, že je ještě třeba něco důležitého doplnit, učiníme tak bezodkladně.
Komentáře
Přehled komentářů
Nejsem zaujatý ani na jednu stranu, to zdůrazňuji hned!!!
Tak o tomto výroku SYLARA silně pochybuji. Buď jste příznivec podobných praktik, jaké nám předvádí EO, nebo jste četl příspěvky ne zcela pozorně a podstatu věci nepochopil.
Samozřejmě že nikdo nikomu nedržel pušku u hlavy aby podepsal, stačilo telefonické ujišťování, že těch 1250 Kč je jediná platba na dva roky a nic více.
Kde bychom žili ? Kdyby jsme nikomu a ničemu nevěřili a museli každý telefonát a každou informaci nejlépe 10x různými způsoby ověřovat. Kam by se vytratila serióznos a dobré mravy ve vzájemných vztazích ???
Proč se zajišťovali vysokými pokutami a "rozhodčí doložkou" ?
Z dlouhé chvíle, nebo předem věděli, že není vše OK a předpokládali, že může vzniknout problém?
Mnohdy byly vydírány - nuceny k nesmyslným platbám i firmy nebo jednotlivci, kteří nic nepodepsali, jenom proto, že někdo nekompetentní vyslechl telefonické přesvědčování a neoprávněně a z neznalosti poskytl v dobré vůli firemní údaje.
Dále vaše věta: ale sám tady přiznáváte, že dokument není zcela jasný..takže sám přiznáváte chybu.
Chápu to dobře tak, že podle vás bych měl být potrestán já a nikoliv tvůrce tohoto zmetkovitého dokumentu, který je záměrně napsán tak aby se dal vykládat různě?
To jest podobné jako kdyby někdo napsal třeba normu, předpis a pod., ve kterém bude uvedeno že napětí 380V může být zcela bezpečné.
Díky tomuto předpisu tomu několik lidí uvěří, napětí je popálí, zmrzačí, zabije, ale budou potrestáni oni jenom proto, že předpisu, dokumentu uvěřili a nikoliv tvůrce tohoto zmetka normy, nebo vyhlášky?
Vskutku máte zvláštní logiku.
Ať je to tak, nebo tak, nelze vyvrátit, že "podnikání" EO bylo založeno na principu smluvně si podchytit NEKALÝM způsobem co největší počet klientů, kteří jim zajistí v podstatě nezasloužené a pravidelné miliónové zisky.
Nemám nic proti zisku, ať jej mají, pokud produkt tomu odpovídá a je získán seriózní a poctivou prací. V tomto případě se ale o serióznosti a ani poctivosti nedá mluvit!
Finanční kontrola a počty klientů
(Mgr. David Ondrejkovič, 15. 7. 2008 16:37)
Finanční kontrola mohla dopadnout pouze dvojím způsobem: Buď je řádné účetnictví EO Servisu v rozporu se zákonem a pak následuje sankce, anebo je z čistě daňového hlediska vše v rámci zákona V PŮSOBNOSTI Finančního úřadu a pak EO Servis podvádí klienty když jim tvrdí, že vůči nim uskutečňuje zdanitelné plnění, protože faktury o kterých píše neexistují. Třetí možnost logicky neexistuje. Odkazuji na náš článek v Aktualitách na toto téma.
Ohledně počtů klientů odkazuji tamtéž - počet podvedených přibližně odpovídá počtu záznamů v jejich katalogu z listopadu 2007. Kde tedy je těch 90% nepodvedených klientů, když ne v jejich katalogu?
Kdo obhajuje právo zloděje krást?
(Mgr. David Ondrejkovič, 15. 7. 2008 16:16)Pořád jen obhajujete právo zloděje krást. Pokud někoho okradete, tak jste sprosty zloděj a na tom nic nemění ani to, jestli se vám oběť ubránila a nebo ne. Pořád záměrně ignorujete fakt, že záměrem EO Servisu bylo podstrčit klientovi 5-10 násobek obvyklé ceny tak, aby to klient odsouhlasil v přesvědčení, že cena je jen 1250,- za 2 roky bez dalších plateb. Tento záměr samotný je už trestným činem, který vy tímto schvalujete. To je svinstvo a je tomu potřeba udělat přítrž. O tom, jak moc se jim to povedlo se nemá cenu bavit - procento úspěšnosti nic nemění na tom, že zloděj či podvodník zůstává zlodějem či podvodníkem. Na těch 100% podvedených trvám. Jen imbecil nebo jejich kumpán by si koupil něco podobného za skoro 73 tisíc - to vy jako "nezávislý" musíte přeci dobře vědet, ne?
100%
(Sylar, 15. 7. 2008 15:57)
chce te mi říci, že je 100% podvedených klientů? myslím si že počet není tak přesný...lidí kteří se cítí podvedeni je zhruba 10%
dále zde napadáte finační kontrolu, pokud by byla v nepořádku tak si myslím, že by bylo ihned zakročeno...ale bohužel se tak nestalo
tak kde je tedy pravda?
že se někdo angažuje ve svém volném čase je čistě jeho věc nikoliv věc za kterou je někdo vděčen
můj názor je pořád stejný pokud jsem blbec a něco podepíši ať už není zcela jasné zda je o ono či ono je pouze na mém rozhodnutí zda to pedepíši.
Nikdo u klineta neseděl s puškou u hlavy aby to podepsal
pravidlo jedna nevím, nerozumím tak nic nepodepisuji
ale sám tady přiznáváte, že dokument není zcela jasný..takže sám přiznáváte chybu
svůj názor
(Pro Sylara, 13. 7. 2008 10:48)
Asi jste nečetl argumenty dost pozorně. Tady nejde o to, že by klienti nevěděli co odsouhlasují, ale o to, že je na nich požadována platba v podstatě za nic, o které v "dohodě" nebyla řeč, nebo se dala vykládat nejednoznačně.
Nebo tím snad chcete říci, že těch 100% podvedených jsou hlupáci a blbci, mnohdy s titulem, že nevěděli s čím souhlasí?
Byl to dobře promyšlený podvod, inspirovaný mnohými zahraničními "taky podnikateli". Jurenka a spol se ale trochu přepočítali. Spoléhali na to , že jednotlivci nebudou mít prostředky a ani čas se jim - jejich "právnímu oddělení" postavit. Čáru přes rozpčet jim však udělal pan Ondrejkovič, který ač nezůčasněn, nezištně obětoval svůj volný čas a dal dohromady sdružení společná obrana, které již má sílu se postavit takovémuto hyenismu v podnikání.
Je zajímavé, že se jich nezastal ani jeden "spokojený" podnikatel z jejich katalogu, nebo se snad mýlím?
Píšete, cituji:Pokud budeme všichni používat hlavu, tak tu nebudeme zbytečně sedět a hádat se kdo je větší podvodník či větší blbec.
Možná máte pravdu. Já bych to jen poopravil:
Pokud mezi námi nebudou takovíto "novodobí zlatokopové a podfukáři, lehkoživkové, neseriózní rádobypodnikatelé a podobná verbež" tak tu nebudeme zbytečně sedět a hádat se kdo je větší podvodník či větší blbec.
Argumenty kapsáře
(Mgr. David Ondrejkovič, 12. 7. 2008 21:47)
Jinými slovy: Pokud je kapsář v tramvaji ve své krádeži úspěšný, je vinen výhradně ten okradený, že si nedával dostatečný pozor? Takhle jste to myslel? V tom případě si o své nezaujatosti běžte vykládat někam jinam.
Ten "produkt" za cenu, která je 5-10 násobkem obvyklé ceny by nikdo vědomě a dobrovolně neobjednal. Toho lze dosáhnout POUZE PODVODEM. Důkazem je 100% klientů = 100% podvedených.
svůj názor
(Sylar, 12. 7. 2008 19:18)
dobrý den, po přečtení všech argumentů obou stran mohu říci jen jediné. Za hloupost se platí !!!!
Chápu všechny lidi co se cítí podvedeni,ale když něco podepisuji či odsouhlasím, tak si to nejdříve zkontroluji.
Nejsem zaujatý ani na jednu stranu, to zdůrazňuji hned!!!
Každý má svojí pravdu a říci či napsat může člověk cokoliv.
Pokud budeme všichni používat hlavu, tak tu nebudeme zbytečně sedět a hádat se kdo je větší podvodník či větší blbec.
RE: Valtice
(Mgr. David Ondrejkovič, 30. 6. 2008 9:13)Ve Valticích jsem zatím vypátral jen jeden zaregistrovaný penzion. Paní majitelka odpovídala na mé otázky velmi vyhýbavě, ale to může být způsobeno tím, že po ní zatím nic nechtěli. Pokud víte o někom dalším, napište prosím na ondrejkovic@klikni.cz
Valtice
( Vydrzme, 30. 6. 2008 8:31)To musi dobre dopadnout. Jurenka je podvodnik a musi za to pikat. I ve Valticich se o tom jeho podnikani mluvi. A ne hezky . I tam jsou podvedeni.
spravedlnost
(podvedený, 28. 6. 2008 10:24)
Není možné, aby někdo dělal takovým nehorázným způsobem z lidí blbce. Jurenka, Dohnal i Klimešová patří za mříže!Spravedlnosti musí být učiněno za dost.
Kdybychom všichni podnikali takovým způsobem, kam bychom došli? Slušný člověk by pak neměl šanci.
zbabělci
(poškozený, 27. 6. 2008 23:01)Takže Jurenka a spol, jak se předpokládalo, odvahu podívat se do očí okrádaným nedostali.
svůj názor
(Pro Sylara, 15. 7. 2008 22:00)